I platba mobilu je pro banku důležitá!

Pokud jste si mysleli, že mobilní operátoři vědí jen to, kolik měsíčně platíte, možná vás překvapí, co dalšího ještě o vás vědí.
·         Jak drahý telefon máte?
Díky přihlášení do sítě a rozpoznání údajů, operátor ví, jak drahý telefon máte. Také ví, jak často si nový telefon kupujete.
mobil nad knihou.jpg
·         Kde se pohybujete?
Stejně tak, podle přihlášení do sítě, operátor ví, kde se pohybujete, jak často v daném místě jste. Dále samozřejmě ví, k jakým vysílačům se tedy přihlašujete. Stejně tak o vás spoustu věcí prozradí přihlášení do zahraničních sítí.
·         Kolik platíte za mobilní služby?
Samozřejmě, abychom se dostali jádru věci, ví také váš operátor, kolik za mobilní služby měsíčně vydáváte, zda platíte faktury včas nebo, jak, kde a za kolik si dobíjíte kredit.
Tato data pak souvisejí právě s tím, jakou máte bonitu i pro banky. Finanční instituce právě tyto údaje využívají při hodnocení bonity budoucího nebo i stávajícího klienta, který třeba žádá o úvěr. Podle plateb za mobilní služby pak lze přibližně odhadnout, jaké chování, co se financí týče, mohou od zákazníka čekat. I když tato data jsou dostupná vždy pouze za poslední tři měsíce zpětně.
stetoskop na mobilu.jpg
Váš souhlas je samozřejmě nutný!
Není to tak, že by bez vašeho vědomí jakákoli instituce mohla tyto údaje dostat. Vždy daný klient musí tyto údaje poskytnout vědomě, respektive přístup k nim umožnit. Pokud souhlas nedáte, neměla by banka jen tak zamítnout vaši žádost o úvěr. Banky tak vnímají tento krok jako vstřícný krok klienta. Klient tím zvyšuje možnost získat nějaký ten úvěr. A to i v případě, že je klient mladý a nemá žádnou finanční historii.
Váš souhlas a dobrý výsledek může znamenat třeba i výhodnější podmínky pro vás!
peníze z mobilu.jpg

Banka se nedozví konkrétní údaje!
Nemusíte se bát, že by mobilní operátor věnoval bance vaše osobní citlivé údaje. Naopak sám operátor dle dané metodiky vyhodnotí vaše chování na stupnici od jedné do tisíce a následně předá bance pouze výsledek hodnocení. Jednička je nejrizikovější klient, tisíc pak prakticky nerizikový zákazník.